Tuesday, September 23, 2008

Ramadan cepat berlalu...

Ahad lalu, aku tanye mama, hari ini berapa ramadhan mama? Jawabnya, dah 21 Ramadhan.. Sekejap je aku rase ia berlalu... Maka malam 7 likur kembali..



Inilah yang paling aku tunggu-tunggukan selaen malam Lailatul Qadar...iaitu aku MESTI pasang pelita raya keliling rumah.. Kalau tak pasang,bukan rayelahh maknanya...



Maka aku suruh Paan pegi beli minyak tanah.. Dia bising katanya kat kedai india yang selalu beli tu dah tak jual lagi minyak tanah. Kalau ade pon jual kat kedai laen tapi mahal. Aku berkeras jugak suruh beli.. Tapi MEMANG MELAMPAU & TERLAMPAU. Beli minyak TANAH bukan minyak masak, atau minyak petrol, sebotol penuh isi dlm air mineral tu harganya RM 10.20!! Tak ke gile cekik darah?!!!





Terpakselah beli, ikutkan prasaan nak beraye ni..huhu. Kiranya kat area umah kitorang tu,umah aku je lah yg pertama start pasang pelita raye..hehehe. Aku memang sanggup tangan ni bau minyak tanah,tangan hitam-hitam nak bersihkan bekas pelita tu yg ade bekas asap, asalkan aku dapat tengok cahaya setiap pelita tu bila di tutup lampu karan, pasti mengasyikkan.. Lagi best maen mercun dan bunge api..memang aku melampau! hahaha.



Ini baru SYIOKKNYEE RAYEEE!! pasang sebanyak mungkin pelita yang ade..huhuhhu. Klu kat KL, HAMPIR tiada lagi yg nak pasang pelita. Semua sebokk nak pasang LAMPU LIP LAP.. Ape barang beb pasang lampu macam tu...TAKK FEELLL RAYE AKU KLU PASANG BENDA TU...!!



LAgi syokk klu maen mercun..MEMANG KERAJAAN HARAMKAN, tapi yg biase putus jari tu bebudak gile yang 'modified' dari bentuk asal atau cipta sendiri mercun,itu patut diharamkan.. kalau setakat thunder clap, pop-pop, mercun gasing,bunga api kaler-kaler yang dari China & Thailand tu, aku RASE LAHH...ok je maenn..dari kecik sampai beso..selamat jeee aku nih maen benda-benda tu..huhuhu.

0 comments: